۱۳۸۷ شهریور ۲۵, دوشنبه

پاکسازی Outlook Express

در OE یا همان Outlook Express وقتي ايميلی‌ را پاک می‌کنيد يا به پوشه‌ی ديگری منتقل می‌کنيد، آن ايميل به عنوان پاک‌شده، علامت‌گذاری می‌شود، بدون اينکه واقعاً پاک شود. که اين‌امر به مرور زمان باعث حجيم شدن پيغام‌ها و کند شدن برنامه می‌شود. روی پوشه‌ پيغام‌های پاک‌شده، راست‌کليک کرده و محتوای آن‌را خالی کنید. بعد اين مسير را طی کنید؛
Files --> Folder --> Compact all folders تا فضایی که پيغام‌های علامت‌خورده اشغال کرده‌اند، آزاد شود. اگر قبلا اين کار را نکرديد، ممکن‌ است مقداری به‌طول بکشد. بعد از اين، Outlook بطور قابل‌توجهی سريع‌تر اجرا می‌شود.

به دست آوردن مشخصات سيستم

مواقعی که در استفاده از ويندوز يا کلا کامپيوترتان به مشکل برمی‌خورید، معمولا اولين سؤالی که تعميرکارها از شما می‌پرسن، مشخصات سخت‌افزاری سيستم شماست. در اکثر مواقع اين مشخصات را بدون باز کردن Case می‌توان به دست آورد. روي My Computer کليک‌راست کرده و Propertiese را انتخاب کنيد يا به Control Panel رفته و روی System کليک کنید. سپس بسته به نوع ويندوز ( در ويندوز XP روي Hardware کلیک کنید ) به Device Manager برويد. در اينجا مشخصات سخت‌افزاری دستگاه شما، به همراه مدل هر قطعه، نشان داده می‌شود. با دوبار کليک بر روی هر گزينه مشخصات جزئی‌تر آن و در بعضی مدل‌ها گزينه‌ای برای عيب‌يابی ظاهر می‌شود.

بدست آوردن مشخصات جزئی‌تر سیستم

براي ديدن اطلاعات دقيق‌تر و کامل‌تر از سخت‌افزار سيستم‌تان، به منوی Start رفته و روی Run کليک کنيد. حال عبارت dxdiag را وارد کرده و اینتر را بزنید. در اينجا اطلاعات کامل‌تر و همچنين گزينه‌ای برای تشخيص مشکلات مربوط به Directx وجود دارد. در گزينه Sound ، System و Display adapter اطلاعات مفيدی در مورد CPU، حافظه، کارت صدا و کارت گرافيک وجود دارد.

استفاده از Alt + Tab

هنگامی که چندين پنجره و برنامه باز و در حال اجراست، اسامی آن‌ها روی نوار ابزار نشان داده می‌شود که با کليک کردن روی آن‌ها، می‌شود آن پنجره يا برنامه را فعال کرد. اما وقتی تعداد اين پنجره يا برنامه‌ها زياد باشد، اسامی‌ آن‌ها به علت کمبود جا خلاصه و غالبا نا‌مفهوم می‌شود و به علت کوچک شدن آيکن‌شان، دسترسی به آن‌ها مشکل. با زدن Alt + Tab ليست برنامه‌های جاری روی دسکتاپ ظاهر می‌شود و با زدن همين کليد‌ها می‌توان بين آن‌ها حرکت و هر کدام‌ را که می‌خواهيد، انتخاب و فعال کنيد. حتی بعضی مواقع برنامه‌هایی که روی نوار ابزار نشان داده نمی‌شوند هم، داخل اين ليست هستند.

دیدنIP شخص ارسال کننده E-MAIL

در YAHOOابتدا وارد ایمیل یاهو شده و وارد mail option میشویم . در قسمتgeneral preference message در قسمت header عبارت show all را انتخاب می کنیم .• در HOTMAILابتدا وارد hotmail شده و در قسمت mail display setting و در ناحیه header عبارت full را انتخاب میکنیم .

روشن شدن کامپیوتر با زنگ خوردن تلفن

در این حالت باید وارد تنظیمات بایوس شویم .کامپیوتر را restart کرده و در هنگام بالا آمدن ویندوز کلید delete یا ctrl+g بسته به نوع mother board را فشار میدهیم تا وارد تنظیمات bios شویم .در قسمت power یا چیزی شبیه آن بسته به نوع mother board عبارت modem ring on را پیدا کرده و disable می کنیم .باید توجه داشت که برای ورود به تنظیمات bios به دلیل حساس بودن باید اطلاعات کافی داشته باشید . در غیر این صورت ورود به آن توصیه نمی شود.