۱۳۸۷ آبان ۲۷, دوشنبه

بالا بردن سرعت دانلود:

برای بالا بردن سرعت دانلود:
-- بر روی جای خالی از دسکتاپ راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید.-
-- تب Desktop را برمیگیزینیم.-3
-- بر روی دکمه Customize Desktop کلیک میکنیم.-
-- در پنجره باز شده به تب Web می رویم.
-- بر روی دکمه Properties کلیک میکنیم.
-- در پنجره باز شده به تب Download می رویم.
-- سپس تیک گزینه Limit hard-disk usagefor this page to را میزنیم.
-- بعد در مقدار فیلد Kilobytes را به عدد 9.000 تغییر میدهیم.
-- در پایان OK را زده و خارج میشویم

علامت @ از كجا آمده است؟

اگر تا كنون به ساختارآدرسهاي پست الكترونيكي توجه كرده باشيد ، حتماً مي دانيد كه درهمه آنها علامتي به شكل يك a به همراه دايره اي دورآن وجود دارد. اين علامت به طورمعمول ات ساين ((At sign ناميده مي شود. اما واقعيت تعجب آور اين است كه هيچ اسم و رسمي بين المللي براي آن وجود ندارد و در زبانهاي مختلف اسمهاي بسيار عجيب و غريبي به اين علامت داده اند. بعضي از آنهاعبارتند از:
هلندي: دوميمون
دانماركي: خرطوم فيل
فنلاندي: دم گربه
آلماني: ميمون معلق
يوناني: اردك كوچك
مجاري: كرم
كره اي : حلزون
نروژي : دم خوك
روسي: سگ كوچك
مسلماً شما هم با خواندن اين اسم ها كلي خنديده ايد . اما اين اسامي به خاطر شباهت فيزيكي شان با شكل @ انتخاب شده اند ، با كمي دقت متوجه خواهيد شد كه خيلي هم اسم هاي بي ربطي نيستند. تا پيش ازابداع پست الكترونيكي علامت @ را تاجرين براي مشخص كردن قيمت واحد كالاها به كارمي بردند. اما اين علامت با پيدايش پست الكترونيكي معروفيت جهاني پيدا كرد. به دليل استفاده مهم آن، حتي كشورهايي كه تا قبل ازآن اين علامت را نديده بودند ، هم مجبور شدند آن را به صفحه كليد رايانه هايشان اضافه كنند

آيا مي دانيد كه Unicode چيست؟

Unicode كلمه اي كه شايد بارها آن را ديده يا شنيده باشيد. همان طور كه مي دانيد رايانه تنها با عدد و رقم سر و كار دارد و تمامي اطلاعات نهايتاً به صورت اعداد و ارقام ذخيره و پردازش مي شوند. به همين جهت براي اينكه اطلاعات را براي رايانه قابل فهم سازيم ناچاريم تا به هر حرف از حروف الفبا يك كد اختصاص دهيم.
از اين رو صدها نوع سيستم كدگذاري به وجود آمد، و براي زبانهاي مختلف نيز سيستم هاي متنوعي ارائه شد.در نتيجه در ايران نيز براي زبان فارسي اين مورد صادق است و هر شركت نرم افزاري سيستم كدگذاري مخصوص خود را ارائه مي دهد، و اين موضوع در كل جهان استاندارد خاصي ندارد. بعد از معرفي شدن Unicode كه نه فونت است و نه يك برنامه خاص ،بلكه يك استاندارد كدگذاري براي حروف الفبا، اين مشكل حل شد. Unicode به همه حروف اعداد يكتايي مستقل از محيط سيستم عامل و برنامه و زبان اختصاص مي دهد. اين سيستم تمامي حروف زبانهاي مختلف زنده دنيا را در خود جاي مي دهد. بكارگيري Unicode در وب سايت ها و برنامه هاي Clint-Server بسيار مفيد است. اگر رايانه كاربر از سيستم Unicode پشتيباني كند، ديگر نگراني وجود ندارد. امروز اكثراً ويندوزها و سيستم عامل هاي ديگر از اين سيستم حمايت مي كند و اكثر مرورگرها و برنامه ها مانند: Office,VisualStudio.net و Frontpage با اين سيستم كار مي كند.